پرش لینک ها

معرفی دستگاه آنالیز روغن

دستگاه آنالیز روغن با نام atomic emission spectrometry جهت اندازه گیری آلودگی های پوششی انواع روغن ها استفاده می شود. این دستگاه میزان فلزات و آلودگی روغن های هیدرویک کارکرده و روغن ها کارکرده دیگر با استفاده از دیسک چرخان اندازه می گیرد.

دستگاه آنالیز روغن چیست؟

دستگاه آنالیز روغن توسط شرکتی ایتالیایی ساخته شده است. این شرکت در سال ۲۰۰۱ سیستم های برای کنترل کیفی مواد غذایی ساخت. همچنین این شرکت اقدام به ساخت دستگاهی برای آنالیز روغن کرد. دستگاه آنالیز تحولی بزرگ در بالا بردن سرعت و دقت تست مواد غذایی شد. این دستگاه شامل آنالیز های عدد آنیزیدین، عدد یدی، پنی فنول، اسیدیته، عدد یدی، عدد صابونی می باشد. این دستگاه به محض ساخت مورد توجه کمپانی های بزرگ شد.

انواع دستگاه آنالیز روغن

دستگاه انالیز روغن مطابق با استاندارد astm d6595 کار می کند. دستگاه آنالیز در آزمایشگاه گریس، روغن، نفت و گاز را را با آزمایش های دقیق و استاندارد مورد آزمایش و تحقیق قرار می دهد. در این آزمایشات خواص شیمیایی و فیزیکی و پارامتر های مختلف روغن اندازه گیری می شود.

دستگاه آنالیز روغن خوراکی

دستگاه آنالیز روغن خوراکی در کمترین زمان کیفیت و آلاینده های روغن را اندازه گیری می کند. روغن مهم ترین مواد لازم برای آشپزی در سراسر دنیا می باشد. با پیشرفت کارخانه ها و صنعت مواد غذایی روغن های جدیدی تولید می شوند که هر کدام خواص متفاوتی دارند.
لازم است آزمایشات و آنالیز های برای کنترل کیفیت و بهداشتی بودن روغن های تولید شده وجود داشته باشد. دستگاه های آنالیز ساده ترین راه برای تایید روغن می باشند. این دستگاه مقداری از روغن را به عنوان نمونه مورد آزمایش قرار می دهد.

دستگاه آنالیز روغن در آب

دستگاه آنالیز روغن در آب امکان بررسی و اندازه گیری آلودگی های روغن در آب را فراهم می سازد. دستگاه های آنالیز علاوه بر روغن خوراکی نوع های دیگری از روغن را آنالیز می کنند. از این دستگاه علاوه بر اندازه گیری روغن در آب برای اندازه گیری هیدروکربن نیز استفاده می شود. همچنین محتوای روغن در آب را نیز مشخص می کند. در صنعت پتروشیمی اندازه گیری روغن در آب بسیار مهم است.

دستگاه آنالیز روغن روانکاری

دستگاه آنالیز روغن روانکاری برای اندازه گیری فلزات ساییده شده، مواد افزودنی و آلاینده های موجود در روان کننده مورد استفاده قرار می گیرد. فلزات موجود در روغن های روان کننده از طریق آلودگی، سایش و مواد افزودنی می باشد. فلزات سایشی از طریق اصطکاک اجزای داخلی موتور مانند یاتاق می توانند روغن را آلوده کنند. همچنین خاک، نشت یا فلزات باقی مانده نیز می توانند دلیل آلودگی باشند. مواد شوینده، مواد افزودنی و آنتی اکسیدان ها نیز از دیگر آلودگی های موجود می باشند. تجزیه و آنالیز روغن روانکاری می تواند به نگهداری و تعمیر موتور و ماشین ها کمک کند. همچنین تصمیم گیری طبق نتایج آنالیز معمولا درست تر و مفید تر است.

دستگاه آنالیز روغن قابل حمل

دستگاه آنالیز روغن قابل حمل برای آنالیز گوگرد در نفت ساخته و طراحی شده است. اپراتور این دستگاه توانایی تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده در هر مکان و زمانی را داراست. وزن این دستگاه معمولا کمتر از پنج کیلوگرم بوده و برای حمل و جا به جایی بسیار مناسب است. همچنین با استفاده از آن می توان تصاویر نمونه ای که به دست آمده را ذخیره و در گزارش تست قرار داد.

الزامات استفاده از دستگاه انالیز روغن

از موارد الزامی استفاده از دستگاه انالیز روغن می توان موارد زیر را نام برد:
· آنالیز وضعیت روغن را برای تعویض یا ادامه کار کنترل می کند.
· کیفیت روغن های موجود در روغن را بررسی و کنترل می کند.
· با آنالیز می توان به سرعت اشکالات موجود در فیلتر ها را تشخیص داد.
· این دستگاه سالم بودن روغن ها را تایید می کند.
· مصرف شدن صحیح روغن مصرف شده توسط آن تایید می شود.
· سالم بودن مسیر هواکش ها و پاک بودن آنها از آلودگی توسط این دستگاه تشخیص داده می شود.
· تمیز بودن سیستم بعد از انجام تعمیرات را کنترل و تایید می کند.
· سالم بودن آب بند ها را بررسی و تایید می کند.
· مرغوبیت روغن ها و تمیز بودن آن ها قبل از ورود به انبار را چک و کنترل می کند.
· شرایط کاری دستگاه ها را نیز تحت کنترل دارد.

اهمیت استفاده از دستگاه انالیز روغن

دستگاه آنالیز روغن اطلاعات کاملی از محتوای داخلی روغن را ارائه می دهد. همچنین این دستگاه تقلبات موجود در تولید روغن را نیز مشخص می کند. از شایع ترین تقلب ها در صنعت تولید روغن افزودن روغن گیاهی با قیمت کم به روغن های با ارزش تر است. با استفاده از مقادیر اندازه گیری شده توسط دستگاه و مقایسه با نمونه های استاندارد مشابه می توان این میزان تلقب را تشخیص داد.

یک دیدگاه بگذارید

نام و نام خانوادگی*

وب‌سایت

دیدگاه